piercings, vriendjes en een hele hoop meer! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Hoogenboom - WaarBenJij.nu piercings, vriendjes en een hele hoop meer! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Hoogenboom - WaarBenJij.nu

piercings, vriendjes en een hele hoop meer!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

15 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Hoi iedereeenn!

Sorry dat ik jullie zolang heb laten wachten!
Mijn voornemen is nu ik weer een laptop heb elke week er wat op zet..
Voor nu ga ik gewoon wat hoogte punten opnoemen anders gaan mijn hersenen het begeven van het diepe nadenken over wat er allemaal gebeurd is de afgelopen anderhalve maand. ( zo lag heb ik dus zonder laptop gezeten :o).
Deze blog gaat trouwens eigenlijk niet echt over m'n stage daar begin ik vanaf volgende week dus dan weer mee!
(Nu gewoon een kleine update over mijn leventje hier).

Wat als eerste niet mag ontbreken is dat ik eindelijk mijn tragus piercing heb. Jaaaaaaaa!
Voor de mensen die niet weten wat dit is dit is een piercing in het ''flapje'' van je oor wat tegen je hoofd aan zit.. Weet niet zo goed hoe ik het beter uit moet leggen dus dan maar zo!
Een paar huisgenootjes kwamen op het idee om hier hun piercing te laten zetten. Eerst dacht ik nog; je bent niet goed om het in zo'n land te doen, echter uiteindelijk nam de wil van een nieuwe piercing de overhand en tsja de rest is geschiedenis!
Ze deden het trouwens wel gewoon heel netjes voor iedereen een nieuwe schone naald, voorlichting geven en een blaadje mee nageven over hoe ik hem moest verzorgen.
Dat laatste is niet helemaal goed gegaan, eigenlijk mocht je pas na 6 weken weer zwemmen maar na twee weken was de verleiding toch te groot en ben ik heerlijk het water in gedoken hihi:) Heb er gelukkig geen last van gehad!

Whaaaaaa en toen was het zover; vriendje lief kwam!
Wat had ik toch de hartzenuwen in me keel zitten toen ik wist dat hij er bijna was.. Normaal ben ik niet zo van het kleffe maar Toen hij er was wou ik hem eigenlijk niet meer loslaten, zo blij! Ook dat lieve maatjes Étienne en Bart er waren maakte deze twee weekse vakantie leuk!
De eerste paar dagen hebben we een beetje de stad verkent een paar dingetjes opgezocht en vooral heerlijk gegeten en drankjes gedaan.

Vrijdag begon ons avontuur naar Palumeu.
Een dorpje midden in de bush-bush waar je alleen met het vliegtuig komen kon en waar we een stukje van het leven in het binnenlandse Suriname te zien kregen.
Wat mij alles meeviel was het vliegen. We vlogen met een zweefvliegtuig met twee proppellors waar ik bij voorbaat al om kon huilen met de angst dat we neer zouden storten.. Het opstijgen was nog best eng maar eenmaal in de lucht en bijna bij het einde van de rit ging het goed. Het uitzicht was adembenemend. Het vliegtuigje vloog best laag waardoor we uitzicht hadden over de bossen van Suriname en geloof me; het was mooi! Zo mooi dat ik vergat dat we gingen landen, en toen het eenmaal zover was ging de landing zo soepeltjes dat ik het helemaal niet meer eng vond om terug te vliegen na 4 dagen.
Misschien ga ik iets teveel in op het vlieg verhaal haha, maar vond het leuk om te delen dat ik toch een klein beetje van mijn vliegangst kwijt ben geraakt..
Eenmaal aangekomen kregen we een beetje uitleg, voorstel rondje enz..
'smiddags zijn we nog met het sloepbootje naar een plek geweest waar we konden zwemmen en chillen en 's avonds hebben we heerlijk gegeten!
De volgende dag was wat minder comfortabel; de wekker stond op half 6 want om 6 uur vertrokken we om vervolgens een ellende lange wandeltoch door de jungle te maken met als hoogte punt een berg te beklimmen waar je als je eenmaal bezweet en zonder adem over te houden aangekomen was een prachtig uitzicht had over de bossen. Uiteindelijk moet ik toegeven dat de wandeltocht wel meeviel zeker omdat we een paar mooie dingen gezien hebben!
Onderandere viel er prompt met een oerknal tien meter bij ons vandaan een luiaard uit de boom die vervolgens toen wij nog eens 5 meter dichterbij kwamen heel rustig weer in de boom klom.
Ook hebben we een wilde reuze miereneter, een tal van lieve kleine springende aapjes en heel veel ondergrondse hollen gezien. En buiten dat was de jungle net zo mooi als van boven als van binnen.. De zingende vogels die constant aanwezig waren maakte het net of je in een film liep, zo mooi en echt dat het was.
'S avonds weer in het dorpje aangekomen gingen we leren boogschieten..
Dit is echt zwaarder dan het lijkt maar zo gaaf! Volgens mij als je onze groep de jungle in stuurden om eten te zoeken vielen we allemaal een paar kilo af van hongersnood maar de lol die we het boogschieten hadden was vele male leuker. Toen waren de lokale jongens aan de beurt. Voor de grap hadden we drie blikjes bier op het schiet bord gezet en woooh, met twee pijlen had de jongen ze er alle drie afgeschoten!!
De derde dag hebben we lekker gerelaxed op een mooi plekje in de jungle waar je kon zwemmen of als je wou gewoon eventjes lekker in de hangmatten liggen.
En toen bij dag vier was de trip alweer voorbij.
Het was nog even spannend of het vliegtuig ons wel op kwam halen want het had de hele nacht + dag geregend. Maar toen wij net met een biertje aan het proosten waren dat we nog een nachtje mochten blijven kwam daar plots het vliegtuig aangevlogen en vertrokken we een half uur later terug naar Paramaribo

Zoooo pfoe ik hoop dat jullie de puf hebben gehad omdat allemaal te kunnen lezen haha.
De rest van de dagen die ik nog met vriendje lief hebben we vooral dingen bezocht, gegeten bij Surinaamse mensen, nog een quad tour gedaan, samen uitetengeweest (twee keer bij hetzelfde restaurant hihi).
En nu; nu is die weg.. Wat was dat wel even wennen weer alleen in m'n bedje slapen..

Er zijn nog veeeeeeel meer leuke dingen gebeurd maar I promise vanaf vandaag ga ik elke week een blog bij houden zodat ik het niet vergeet en er makkelijker de leuke momenten uit kan halen!

Tot snel! X LIEFS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 18 Jan. 2015
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 2959

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

05 Januari 2015 - 01 Juni 2015

Stage in het buitenland

Landen bezocht: