Wat zijn wij trots op onze mop!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Hoogenboom - WaarBenJij.nu Wat zijn wij trots op onze mop!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Hoogenboom - WaarBenJij.nu

Wat zijn wij trots op onze mop!!!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

17 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Zo, geen verslag van Anouk, maar van mij. Wij zijn hier nu een week om het leven van Anouk hier in Suriname mee te mogen maken. En ik kan jullie vertellen dat wij ongelofelijk trots op haar zijn. Anouk kwam ons van het vliegveld halen, en toen zijn wij via haar appartement(even haar koffer halen) naar ons appartement gereden. Nou eigenlijk hebben wij ons laten rijden. S'avonds hebben we heerlijk gegeten, want Anouk weet inmiddels alle lekkere eet tenten!!!!!!!!! Nee, wij gingen niet lopen, want soms is dat te ver, en Anouk belt gewoon even een taxi (hihi) Na het eten heerlijk op ons balkon gezeten, wat is dat lekker zeg om elkaar weer in levende lijf te zien.
Vrijdag hebben wij een rondleiding door de stad gehad van Anouk. Na 5 km lopen, een heerlijke lunch. S'middags ook door de stad gelopen. Veel mooie dingen gezien, maar vooral trots op onze mop om te zien hoe zij hier haar draai gevonden heeft en de weg weet. Na het eten onze tassen gepakt, wan vanaf zaterdag gingen we 2 dagen naar Galibi. Zaterdag vroeg het bed uit, Anouk belt weer een taxi, en op weg zijn wij voor d trip. Met 10 andere mensen maakten wij de trip. Galibi is een plaats aan een rivier, en aan de andere kant ligt Frans Giana. Met een heel oud bootje gingen wij er heen, en we hielden het niet droog....., door de hoge golven werden we behoorlijk nat. Na alles geinstaleerd te hebben op Galibi , hebben wij een mooie wandeling gemaakt, en een potje volleybal gespeeld tegen de plaatselijke bevolking. Ik kan jullie vertellen, wij hebben glansrijk verloren. Inmiddels had de kok heerlijk gekookt, en dat kwam goed uit. S'avonds op pad om schildpadden te spotten, hup met zijn allen weer in het donker in het wiebel bootje op weg naar het strandje. Wij hebben 2 groene schildpadden gezien,die al aardig groot zijn, maar nog niet het grootste soort! Erg mooi. Zondag kwamen we moe maar zeer voldaan terug van deze trip, en hebben we heerlijk s'avonds gegeten,want dat kan je hier wel. Maandag was onze relaxed dag,en hebben wij heerlijk bij ons appartement vertoeft. Dinsdag weer een trip naar Nieuw Amsterdam, aar we een Ford bezocht hebben, erg mooi en indrukwekkend om te zien. Hierna een plantage bezocht, met een super enthousiaste gist, was het mooi wandelen hier, en mooi om naar de verhalen te luisteren. Hierna zijn we dolfijnen wezen spotten, en gelukkig hebben wij er veel gezien, erg gaaf. Na de maaltijd, het was inmiddels donker gingen we een kaaiman vangen. Erg leuk hoor in het donker door het moeras varen, en dan alleen een paar glinster oogje zien af en toe. Toen de stuurman hem gevangen had gingen wij terug en konden we op de foto. Anouk mocht hem weer in het water los laten. Weer een geslaagde dag dus. Woensdag zijn we bij Anouk haar kamer wezen kijken, wat ook weer erg gaaf was om te zien hoe zij hier woont. Hierna zijn we naar het ziekenhuis gegaan waar Anouk stage loopt, en kregen wij een rondleiding over de afdeling. Heel bijzonder om dit te mogen zien, en wat een mooie ervaring is dit voor haar. S'avonds heerlijk bij de bar van het appartement Skip bo gespeeld, heerlijk was dat. Donderdag zijn we langs de huisarts geweest voor Anouk, door het vele handen wassen met alcohol krijgt ze vlekjes op haar hand. conclusie niet te veel meer je handen met alcohol wassen, en een zalf gekregen. Daarna heerlijk koffie met gebak. S'middags zijn we naar de dierentuin geweest en s'avonds bij het pannenkoekenhuis gegeten. Vandaag zijn we naar de vlindertuin geweest,en hebben nog wat door de stad gelopen. Vanavond gaan we weer lekker uit eten. Zaterdag en zondag gaan wij weer een lange trip maken naar Matapica, waar we weer veel gaan zien, en s'avonds/ s'nachts weer schildpadden gaan spotte, hopelijk ook de hele grote....., en als het een beetje mee zit zien we dan ook het leg proces. Zondag vliegen wij terug met een helikopter, en krijgen dan een rondvlucht boven Paramaribo, dat wordt ook erg mooi. Maandag nemen wij dan weer afscheid van Anouk!!!!!!!!!!! Wij kunnen wel zeggen dat we en zeer bijzonder reis maken, en dat wij ongelofelijk trots zijn op Anouk hoe zij het hier doet. Anouk gaat maandag nog 3 nachten op de kinderafdeling doen, en daarna 1 week op de O.K, 1 week op de verloskamer, en 2 weken op de spoed eisende hulp. Daarna ziet dit sper mooie avontuur erop, en zijn wij trots dat zij dit 5 maanden heeft mogen mee maken, een Super ervaring!!!!!!!